Начало|Новини|Участници|Програма|Фотогалерия|
ЧикагоБТА
Първа световна среща - архив
Новини
Конкурс ще отличава българските медии по света
Чикаго, 22 май 2006 /Спец. кор. на БТА Даниел Димитров/
Конкурс на българските медии по света, наречен Алеко Константинов, ще оценява журналистическите материали на българските медии в чужбина в различни категории.

Това съобщи генералният директор на БТА Максим Минчев при закриването днес на Втората световна среща на българските медии в Чикаго.

Идеята за конкурса е на Юрий Воденичаров, издател на парижкия вестник за български емигранти Алтернатива, както и на сайта България-франс. Целта е да се отрази и поощри приносът на медиите за изграждането на образа на България.

Резултатите от конкурса ще бъдат обявени по време на Третата световна среща на българските медии през май 2007 г. Едно от отличията е за медиа - пазител на чистотата на българския език, както и за публикация, избрана от читателите или слушателите.

Максим Минчев съобщи, че вече е регистрирана Асоциацията на българските медии по света, която има за цел да подпомага българските медии зад граница. Минчев е председател на асоциацията, а съучредители са Мирослав Боршош, Светлана Шаренкова, Евгени Станчев, Георги Коритаров. Организацията е сдружение с идеална цел, в което ще може да членува всяко от средствата за масово осведомяване.

БТА дарява два компютъра за българските училища Родна реч и Света София, които се намират в Чикаго.

Спонсори на Втората световна среща на българските медии са БТК, "Мъни Транс", "Братя Диневи", "Хисар - извор номер 7", Съюзът на собствениците в Слънчев бряг, KLM, "Пощенска банка".
Нагоре
Дарение за за български музей в Чикаго
Чикаго, 21 май 2006 /Спец. кор. на БТА Галя Тенева/
150-годишна моминска носия от Русенския край дари председателят на асоциация Музеи в Чикаго Елена Табакова за учредяването на първия български музей тук. Дарението беше направено на Втората световна среща на българските медии в Чикаго, организирана от БТА.

За музея ще се разчита изцяло на спонсорство и дарения. Събраните експонати ще бъдат подредени в изложба на българското културно наследство. Ще бъдат и показани снимки на български емигранти, както и историята на различни български родове, съобщи Табакова.

Тя призова всички медии да се присъединят и да популяризират инициативата за учредяването на първия български музей в Чикаго.

Генералният директор на БНР Поля Станчева съобщи, че националната медиа е готова да подпомогне инициативата като дари национален костюм от самоковския край от личната си колекция.

Асоциацията Музеи предвижда и постепенно събиране на библиотека с българска литература като своеобразно продължение на инициативата Подари книга, направена от президента Георги Първанов.

Спонсори на Втората световна среща на българските медии са БТК, "Мъни Транс", "Братя Диневи", "Хисар - извор номер 7", Съюзът на собствениците в Слънчев бряг, KLM, "Пощенска банка".
Нагоре
Он-лайн парични преводи до България
Чикаго, 21 май 2006 /БТА/
Он-лайн парични преводи от чужбина до България е новата услуга Мъни транс, която ще предлага от юни Транскарт пеймънт сървисиз, каза изпълнителният директор на фирмата Калина Николова. Компанията направи презентация на услугата на Втората световна среща на българските медии в Чикаго, организирана от БТА. Транскарт Пеймънт сървисиз е основен спонсор на проявата.

За трансфера трябва да имате VISA карта и достъп до интернет, обясни Калина Николова и добави, че няма значение дали картата е дебитна или кредитна.

Необходимо е да се влезе в сайта на Мъни транс, да се въведат данните от картата и парите вече ще са в България, преведени в картата на получателите, поясни още Николова. Средствата могат да бъдат изтеглени от всеки банкомат в България, клон на Биохим или за транзакции на ПОС-терминалната мрежа на БОРИКА с дебитната карта Мъни транс. Продуктът е съвместна разработка с партньорите на компания - банка HVB Biochim и Транскарт АД.

Данните от картата са абсолютно защитени чрез международните защитни програми на VISA, подчерта Николова.

Предимството на услугата, предлагана от Мъни транс е, че тя струва почти двойно по-малко, отколкото други подобни услуги, предлагани от други фирми. Освен това компанията има сайт на английски и българска страница, което улеснение за потребителите, каза Калина Николова.

Друго предимство е, че преводът се извършва в реално време. Не е необходимо потребителите да се съобразяват с работно време на банки и офиси, за да направят и да получат превода, не е необходимо да напускат работното си място.
Нагоре
Най-коментираните теми за България
Чикаго, 21 май 2006 /Спец. кор. на БТА Даниел Димитров/
Парламентарните избори и гласуване на новото правителство са най-коментираните теми за България в чуждите медии. Това показва анализ на Българската медийна коалиция за периода юни 2005 - януари 2006 година, представен на Втората световна среща на българските медии в Чикаго. Средно по 32 публикации на ден е имало през юни и по 21 - през август. Максимумът е достигнат на 27 юни, когато те са били почти 100.

Широко отразени са били и събитията около птичия грип през януари 2006 г., съставянето на новото българско правителство и наводненията.

Анализирани са общо 4 565 публикации от 642 медии в 70 държави. Основните теми са разделени в 58 групи. Средно на ден за България е имало по 29 публикации.

Най-голям брой медии са отразили българската тема в Германия и Русия, следвани от балканските държави. Увеличават се и медиите в САЩ - 15, които пишат за България.

Запазва се тенденцията основната част от публикациите да без посочен автор. От една четвърт на една пета спадат авторските публикации на журналисти от самите медии.

С най-противоречиво естество са публикациите по темата, привлякла най-голям интерес сред чуждите медии през периода - европейското присъединяване на България. Тя присъства в една четвърт от регистрираните материали. Другите важни теми са свързани с икономиката и с българския вътрешнополитически живот. С критична гледна точка към България са материалите по теми, свързани с български услуги и продукти, търговия с оръжие, човешки права и прояви на национализъм. Положително отношение са предизвикали публикациите, свързани с българския туризъм, междудържавните отношения и културния обмен.

Спонсори на Втората световна среща на българските медии са БТК, "Мъни Транс", "Братя Диневи", "Хисар - извор номер 7", Съюзът на собствениците в Слънчев бряг, KLM, "Пощенска банка".
Нагоре
Програма Хоризонт ще стига до Северна Америка
Чикаго, 21 май 2006 /Спец. кор. на БТА Даниел Димитров/
Сигналът на програма Хоризонт ще се разпространява и в Северна Америка, най-вероятно от 1 юли тази година, научи БТА от генералния директор на БНР Поля Станчева.

Тя обясни, че разпространението ще става чрез местен оператор. Засега се преговоря с оператор, който има честота на средни вълни 750 за Чикаго. Хоризонт ще излъчва на живо двучасова програма, която ще включва вечерния осведомителен бюлетин от 19.00 часа и програмата след него до 21.00 часа българско време.

Идеята е в Чикаго да има едно малко студио, което след новините от България да прави и местни новини, каза Поля Станчева. Затова се водят преговори с българската общност в Чикаго, която би могла да обезпечи студиото.

В момента програмата на БНР се приема в САЩ само на къси вълни, и то само Радио България. Последните ни проучвания показват, че българската общност в Чикаго иска да слуша Хоризонт, защото това, което вълнува българина в България, вълнува и сънародницитне ни зад граница, добави Поля Станчева.

Снощи, по време на Втората световна среща на българските медии в Чикаго, главният изпълнителен директор на БТК и Вивател Денис Уолах обяви, че телекомът ще работи и подкрепя БНР в проекта за директно излъчване на Хоризонт в Чикаго, Бостън, Торонто и Монреал, както и БНТ - за директно излъчване на сигнала в Северна Америка.
Нагоре
Обединение на българските училища зад граница
Чикаго, 21 май 2006 /Спец. кор. на БТА Даниел Димитров/
Обединение на всички български училища зад граница искат сънародниците ни в чужбина. Това обяви на Втората световна среща на българските медии Боянка Иванова, координатор на българското училище Света София в Чикаго.

По думите й обединението трябва да обхване училища в Чикаго, Бостън, Питсбърг и Вашингтон, които да имат единни образователни стандарти, единна система на администриране и контрол и оценка на обучението.

Подготвя се обща харта, която трябва да помогне и за запазването на идентичността на българските деца, които само в Чикаго според Иванова са около 12 хиляди. Тя призова за единна образователна политика към българчетата в чужбина и от страна на българската държава.

В момента свидетелствата за завършен клас на българските училища в САЩ носят печата на Република България и подписа на посланика на България в САЩ. Те се издават след успешно представяне на стандартизираните тестове и дават възможност за продължаване на образованието в България без полагане на приоритетни изпити.
Нагоре
Втори ден на Втората световна среща
Чикаго, 21 май 2006 /Спец. кор. на БТА Даниел Димитров/
"Сънародниците на Джон Атанасов и предизвикателствата на Интернет" е темата на първото заседание във втория ден на Втората световна среща на българските медии в Чикаго, организирана от БТА.

По темата са предвидени са изказвания на Павел Калинов от www.ide.li, Австралия, Емил Лазаров от www.EuroChicago.com, САЩ, както и презентация на българската телевизионна програма "Friday Night 9" на Борис Ваклин и Милен Петев, САЩ.

Генералният директор на БНР Поля Станчева ще води дискусия по темата "Българската култура - посланик на добра воля. След "Мистерията..." накъде?" Очакват се изказвания на Кина Бъговска - изпълнителен директор на вестник "България 21 век", Чикаго, Василен Васевски - вестник "България", Чикаго, Лили Паслиева от българския учебен център "Знание" в Чикаго, и Джаки Комфорти - филмов режисьор.

Генералният директор на БТА Максим Минчев ще води заключителното заседание на тема "Асоциацията на българските медии по света - идеи за развитието на дейността й".

Спонсори на Втората световна среща на българските медии са БТК, фирмите "Мъни транс", "Братя Диневи", Хисар - извор номер 7, както и Съюзът на собствениците в Слънчев бряг, авиокомпанията KLM и Българската пощенска банка.
Нагоре
Георги Коритаров ще поиска да бъде изслушан
Чикаго, 20 май 2006 /Спец. кор. на БТА Даниел Димитров/
Журналистът Георги Коритаров ще поиска да бъде изслушан пред парламентарната комисия по сигурността във връзка с информацията, изнесена за него от вътрешния министър Румен Петков. Това Коритаров заяви на заседание на Втората световна среща на българските медии, организирана от БТА в Чикаго.

Когато народните представители ме изслушат, ще имам легитимността да разкажа пред обществото какво всъщност представлява Държавна сигурност (ДС), добави Коритаров. По думите му министърът, който е и заместник-председател на БСП, е избрал него, за да бъде олицетворение на злото в ДС. Може би Румен Петков е бил подведен, за да "хлътне" в някаква ситуация, от която може да има последствия за самия министър, добави Коритаров.

Според него с този акт започва решителна битка за гражданския образ на България.

Журналистът смята, че с изнасянето на тези факти се цели да се предизвика обществен дебат, който да доведе до затваряне на страницата с досиетата. Наше гражданско призвание е да не допуснем темата за досиетата да заглъхне, България трябва да стигне до архивите на всички видове спецслужби, добави той.

България в този си вид не бива да влиза в ЕС, защото ще носи само проблеми, смята Коритаров. За да има нов морал в България, трябва да има гражданска и политическа отговорност, и подреждане на ценностите. Според него лошата новина е манипулацията.
Нагоре
Поздрави до участниците
Чикаго, 20 май 2006 /Спец. кор. на БТА Даниел Димитров/
Кметът на Чикаго и губернаторът на щата Илинойс поздравяват участниците във Втората световна среща на българските медии. На отриването на форума, организиран от БТА, звучаха българският и американският химн.

Всички вие участвате във форум, обещаващ да се превърне в истински ползотворно и резултатно събитие, се казва в писмото на губернатора Род Благоевич, прочетено от неговия прессекретар. С избраното от вас мото "Националната идентичност и ролята на медиите за образа на България по света" имате уникалната възможност да участвате реално в създаването на положителна представа за България и българската общност в Съединените щати и по цялото земно кълбо.

В обстановката на все по-глобализиращото се общество е наложително да развиваме още повече международните връзки, споделяйки с всички партньори по света откриващите се в този контекст възможности. Това се казва в поздравителния адрес на кмета на Чикаго Ричард Дейли, прочетен от заместник-генералния директор на БТА Юри Лазаров.
Нагоре
Откриване
Чикаго, 20 май 2006 /Спец. кор. на БТА Даниел Димитров/
В приветствие към участниците в откритата днес Втора световна среща на българските медии в Чикаго президентът Георги Първанов посочва, че българските медии са връзката между всички българи, без значение къде градят своята лична и професионална съдба. Посланието на държавния глава беше прочетено от генералния директор на БТА Максим Минчев.
Нагоре
Приветствие на президента Георги Първанов
Чикаго, 20 май 2006 /БТА/
До участниците във Втората световна среща на българските медии

Уважаеми представители на българските медии по света, Скъпи приятели,

За мен е удоволствие и чест да се обърна към вас, участниците във Втората световна среща на българските медии. През изминалите няколко години съм имал удоволствието да се срещна лично с част от вас и пазя скъп спомен за вашия ентусиазъм да отстоявате българщината във всяко кътче на света.

На първо място бих искал да поздравя организаторите на това събитие. Миналогодишната, първа по рода си среща в София показа, че има нужда от подобно общуване между медиите, гражданското общество и представителите на различните власти у нас. Идеята представителите на българските медии да се събират всяка година и да обсъждат проблемите както на медийното пространство, така и на българските общности по света заслужава вниманието и подкрепата както от страна на държавните институции в България, така и на цялото ни общество. Защото вие сте връзката, мостът между държавата и нейните граждани, между всички българи, без значение къде градят своята лична и професионална съдба.

На второ място искам да поздравя всички участници, които със своята енергия и амбиция дават стимул в търсенето на нови идеи и решения в името на голямата цел - да бъдем достойни българи у нас, в Европа и света. Да покажем нашата истинска история, култура и ценности.

Днес, когато сме на финалната права от постигането на една от основните цели на българското общество през последните години - пълноправното членство в Европейския съюз, - ние имаме още повече нужда от истинско единение, от усилията на всеки един българин за изграждането на автентичния образ на България.

Винаги съм споделял тезата, че българите, които живеят и работят зад граница, имат нужда от подкрепата ни, както и ние от тяхната. Българските медии в чужбина също трябва да знаят, че не са сами в осъществяването на своята мисия. Защото те не само информират българите по света за всичко случващо се в родината, но могат в истинския смисъл на думата да бъдат и рекламно лице за България в страните, където работят.

Оценявам високо идеята от Първата среща за създаването на световен BG информационен пул, който да доведе до професионален и конструктивен диалог между журналисти, медийни експерти, а защо не и държавните институции.

Пожелавам успешна и ползотворна работа на форума, здраве и професионални успехи на всички участници в срещата!

ГЕОРГИ ПЪРВАНОВ ПРЕЗИДЕНТ НА РЕПУБЛИКА БЪЛГАРИЯ
Нагоре
Откриване
Чикаго, 20 май 2006 /БТА/
В Чикаго бе открита Втората световна среща на българските медии . На снимката: (от ляво на дясно) генералният директор на БТА Максим Минчев, посланикът на България в САЩ Елена Поптодорова , Иво Атанасов- председател на медийната комисия в парламента ,Гергана Грънчарова- заместник- министър на външните работи и Шефкет Чападжиев- емигрант на 2005.
Нагоре
Посещение на православните храмове
Чикаго, 20 май 2006 /БТА/
В рамките на Втората световна среща на българските медии в Чикаго, САЩ от 18-22 май делегатите посетиха българските църкви в Чикаго - "Св.Иван Рилски Чудотворец" и "Света София". В ритуалната зала на българската православна църква "Света София " генералният директор на БТА Максим Минчев подари на свещениците отец Валентин и отец Грую икони в знак на признателност. Там бе даден прием за българската делегация.
Нагоре
Изложба
Чикаго, 19 май 2006 /БТА/
Посланикът на България в САЩ Елена Поптодорова, генералният консул в Чикаго Иван Сотиров и Мария Папас, ковчежник на община Кук Каунти в Чикаго, откриха изложба на български художници в сградата на общината.
Нагоре
Посрещане
Чикаго, 19 май 2006 /БТА/
Българските журналисти , които пристигнаха в Чикаго за Втората световна среща на българските медии бяха посрещнати на летището по стар български обичаи с хляб и сол. Фотографът на чикагския вестник " България" Илия Танчев бе загърнат с българския флаг.
Нагоре
Специално участие
София, 19 май 2006 /БТА/
Заместник-министърът на външните работи Гергана Грънчарова ще участва във Втората световна среща на българските медии в Чикаго. Това съобщи пресцентърът на Министерството на външните работи.

Световната среща, която ще продължи до 22 май, е организирана от Българската телеграфна агенция, съвместно с българската медийна общност в САЩ, и е под патронажа на президента Георги Първанов.

В рамките на проявата ще присъстват представители на американски и световни медии, като CNN, NBC, Associated Press и Washington Post. Специално участие ще вземе и Елена Поптодорова - посланик на България в САЩ.

Чикаго е избран за домакин на форума, тъй като е градът с най-голяма българска общност извън пределите на България - около 100 000 души. Там се издават пет български вестника - "България сега", "Старт", "България", "Златорог", "България 21 век", има сателитен телевизионен канал, два интернет- сайта и местна телевизия на български език.

В американския град има български училища, две български църкви - "Света София" и "Свети Иван Рилски", много български заведения и магазини. Срещата ще се състои по време на Българските дни в Чикаго, когато голяма част от българската общност, живееща в САЩ, ще бъде съсредоточена там.
Нагоре
30 български медии от 14 страни са потвърдили участие
София, 15 май 2006 /БТА/
Представители на 30 български медии от 14 страни са потвърдили участие във Втората световна среща на българските медии в Чикаго от 18 до 22 май, съобщи генералният директор на БТА Максим Минчев на пресконференция днес в Националния пресклуб на агенцията. Очаква се кметът на Чикаго и губернаторът на щата Илинойс да поздравят участниците във форума.

Максим Минчев каза, че Чикаго е бил избран за домакин на срещата, тъй като е градът извън България с най-голяма българска общност - около 100 000 души. Там излизат пет български вестника - "България сега", "Старт", "България", "Златорог", "България 21 век", има сателитен канал, два сайта, местна телевизия на български. Има български училища, две български църкви - "Света София" и "Свети Иван Рилски", много български заведения и магазини.

Генералния директор на БТА посочи, че участие в срещата са потвърдили представители на 30 български медии, от 14 страни сред, които медии от Австралия, Канада, Гърция, Швейцария, Ватикана, Испания, Молдова, Сърбия и Черна гора, Франция, Русия, Ирландия.

От България в срещата ще участват главни редактори и издатели на вестниците "Дневник, "Монитор", "Банкер", "Сега", списанията "Жената днес" и "Егоист", директорите на Българското национално радио, Българската национална телевизия, "Дарик радио", БТВ, Българска медийна коалиция. Сред участниците ще бъдат и журналисти от "Нова телевизия", вестниците "Труд", "24 часа", "Новинар", "Земя", "Дума", "Стандарт", "Българска армия", от радио "Нова Европа", "Медиапул", СЕМ.

Работните дни на срещата са 20 и 21 май, а темата, по която ще дискутират делегатите от България и чужбина е "Националната идентичност и образът на България по света ". Отделните работни панели са посветени на теми като добрата и лошата новина и "вината" на медиите за образа на България по света, образът на медиите като функция от образа на България по света, добрите новини и лошите интерпретации по тях, сътрудничеството между българските медии по света.

Спонсори на организираната от БТА Втора световна среща на българските медии в Чикаго са БТК, Мъни Транс, Братя Диневи, Хисар - Извор номер 7, Съюз на собствениците-Слънчев бряг, KLM, Пощенска банка.
Нагоре
Медиите и образа на България по света
София, 10 май 2006 /БТА/
Медиите и образа на България по света ще се обсъжда по време на Втората световна среща на българските медии в Чикаго
Националната идентичност и ролята на медиите за образа на България по света е темата на Втората световна среща на българските медии в Чикаго на 18-22 май.

В програмата на работната част от срещата ще бъдат обхванати въпроси и проблеми, свързани с националната идентичност на българите в чужбина, работата на българските медии в чужбина, тяхната помощ за изграждането на положителен образ на България.

По време на срещата ще бъдат обсъждани и теми, свързани с разследващата журналистика, свободата на словото, ролята на българската култура като най-добрия посланик на страната ни в чужбина.

Заседанията ще бъдат водени от Георги Лозанов, Георги Коритаров, Мартин Захариев, Поля Станчева. Своите проблеми и успехи ще сподеят наши сънародници, занимаващи се с популязирането на българската култура и език в чужбина.

Втората световна среща се осъществява с помощта на БТК и MoneyTrans.
Нагоре
Асоциацията на българските медии по света
София, 10 май 2006 /БТА/
Асоциацията на българските медии по света е вече факт и нейният устав е публикуван в линк към Втората среща на българските медии по света. Той е приет на учредително събрание, състояло се в София на 29 март. Председател на асоциацията е генералния директор на Българската телеграфна агенция Максим Минчев. Учредители и членове на УС са водещи журналисти от печатните и електронни медии у нас, сред които Георги Коритаров, Светлана Шаренкова, Мирослав Боршош, Евгений Станчев.

Асоциацията е сдружение с идеална цел, в което могат да членуват,  като физически или юридически лица представители на български медии, излъчващи информации у нас и по света. Обмяна на новини и опит, чрез организиране на срещи и семинари; подпомагане обучението и специализацията на журналисти; работа по проекти от сферата на медиите, културата, науката и други форми на журналистическо сътрудничество са част от бъдещите дейности на организацията.

На предстоящата Втора световна среща на българските медии ще бъде дискутирано, какви ще са нейните дейности и първи проекти, както и ще бъдат приети нови членове.

Втората световна среща на българските медии е подкрепена от БТК и Money Trans.
Нагоре
Гости на Втората световна среща на българските медии
София, 10 май 2006 /БТА/
Губернатора на щата Илинойс и кмета на Чикаго са поканени за Гости на Втората световна среща на българските медии

Приветствия към участниците във Втората световна среща на българските медии се очаква да произнесат губернатора на щата Илинойс Род Благоевич, както и кмета на Чикаго Ричард М. Дейл.

Гости и участници на срещата в Чикаго ще са Иво Атанасов, председател на парламентарната Комисия по гражданско общество и медии, доц. Георги Лозанов, Главен редактор, списание Егоист, Димитър Сотиров, изпълнителен директор на БМК, Радосвет Радев, Изпълнителен директор, Дарик радио, Марко Семов, член на Съвета за електронни медии.

Втора световна среща на българските медии ще се проведе между 18-22 май и е под патронажа на Георги Първанов, Президент на република България.

Срещата е подкрепена от БТК и Money Trans.

Нагоре
Участници във Втората световна среща на българските медии
София, 10 май 2006 /БТА/
Представители на 30 български медии, от 14 страни са потвърдили участието си във Втората световна среща на българските медии

Представители на 30 български медии, от 14 страни са потвърдили участието си във Втората световна среща на българските медии в Чикаго от 18 до 22 май. Форумът, който за втори път събира наши медии от чужбина с колегите им в България, е организиран от БТА и българската медийна общност в Чикаго. Национално значимата идея е реалност  с активната подкрепа на всички национални и големите регионални медии в страната, както и с подкрепата на генералните рекламодатели БТК и Money Trans.

Работните дни на срещата са 20 и 21 май, а темата, по която ще дискутират делегатите от България и чужбина е “Националната идентичност и образът на България по света ”. Отделните работни панели са посветени на теми като добрата и лошата новина и „вината” на медиите за образа на България по света; образът на медиите като функция от образа на България по света; добрите новини и лошите интерпретации по тях, сътрудничеството между българските медии по света и други.

Във втората среща на българските медии по света ще участват главни редактори и издатели на вестниците "Дневник, "Монитор", "Банкер", "Сега", списанията "Жената днес" и "Егоист", директорите на Българското национално радио, Българската национална телевизия, "Дарик радио", БТВ, Българска медийна коалиция.

Сред участниците ще бъдат и журналисти от "Нова телевизия", вестниците "Труд", "24 часа", "Новинар", "Земя", "Дума", "Стандарт", "Българска армия", от радио "Нова Европа", "Медиапул".

Нагоре
БТА - Втора световна среща на българските медии
София, 27 март 2006 /БТА/
Втората световна среща на българските медии ще се състои в Чикаго от 18 до 22 май под патронажа на президента Георги Първанов, съобщи генералният директор на БТА Максим Минчев.

Чикаго е градът извън България с най-голяма българска общност от около 50 - 100 000 души. Там излизат шест български вестника, сред които "България сега", "Старт", "България", "Златорог", "България 21 век", има сателитен канал, два сайта, местна телевизия на български. Има български училища, две български църкви ("Света София" и "Свети Иван Рилски"), много български ресторанти и заведения. В Чикаго живеят някои от най-успелите българи, а българските държавни институции имат сериозно присъствие чрез българското консулство там.

Срещата ще съвпадне с Българските дни в Чикаго, когато цялата българска общественост, живееща в САЩ, ще бъде съсредоточена в Чикаго.
За участие във форума, чиято тема ще бъде "Националната идентичност и ролята на медиите за образа на България по света", БТА ще покани представители на български медии в чужбина, участвали в първата среща в България. Ще участват и българските медии в САЩ, медиите в България, както и американски електронни и печатни издания.

Потвърдено е присъствието на вицепремиера и министър на външните работи Ивайло Калфин и на посланика на България в САЩ Елена Поптодорова. Заявен е интерес и от страна на културното и на просветното министерство. 

Организатори са БТА и българската медийна общност в Чикаго, а генерален спонсор е БТК. Форумът е подкрепен също от KLM - Royal Dutch Airlines.

Първата световна среща на българските медии се състоя в София от 23 до 25 май 2005 г. Темата беше "Българските медии и европейските отговорности на България". Беше дискутирана отговорността на медиите за информирането на обществото за европейските реалности и националната идентичност в рамките на обединена Европа. Срещата за първи път обедини в името на една национална идея българските вестници, списания, радиа, телевизии и електронни издания от България и чужбина.

Делегати на първата среща бяха над 70 представители на 55 медии от 24 страни. В работните заседания на срещата активно участваха журналисти от всички национални български медии и най-големите регионални. Сред официалните гости на срещата бяха генералните директори на ИТАР - ТАСС, на АП за Европа, ЕФЕ за Югоизточна Европа, гости от Сърбия и Черна гора, Македония, Гърция, Турция, Румъния, Албания, Украйна, Армения, Мароко, Алжир.

На срещата бяха поставени основите на Асоциацията на българските медии по света, в която членуват всички български медии по света. По време на срещата много български медии се сдобиха с кореспонденти в чужбина.
Нагоре
БТА - Втора световна среща на българските медии
София, 27 март 2006 /БТА/
БТА организира втора световна среща на българските медии. Първото подобно събитие се състоя от 23 до 25 май 2005 г. в София. 
Във връзка с втората среща ще се състои пресконференция днес от 12,00 в зала 204 на БТА. Генералният директор на БТА Максим Минчев ще даде информация за датите и мястото на срещата, темата, участниците, организаторите и партньорите.
Във форума миналата година участваха като делегати 70  журналисти от чужбина и 200 от България, представители на 60 медии от 24 страни.
Нагоре
БТА - Втора световна среща на българските медии
София, 25 март 2006 /БТА/
БТА организира втора световна среща на българските медии. Първото подобно събитие се състоя между 23 и 25 май 2005 г. в София. 
Във връзка с втората среща ще се състои пресконференция на 27 март от 12,00 в зала 204 на БТА. Генералният директор на БТА Максим Минчев ще даде информация за датите и мястото на срещата, темата, участниците, организаторите и партньорите.
Във форума миналата година участваха като делегати 70  журналисти от чужбина и 200 от България, представители на 60 медии от 24 страни.
Нагоре
БТА - Втора световна среща на българските медии
София, 24 март 2006 /БТА/
Българската телеграфна агенция организира Втора световна среща на българските медии. Първата се състоя между 23 и 25 май 2005 г. в София. 
Във връзка с форума ще се състои пресконференция на 27 март от 12.00 в зала "204" на БТА. Генералният директор на БТА Максим Минчев ще информира за датите и мястото на срещата, темата, участниците, организаторите и партньорите.
В Първата световна среща на българските медии участваха като делегати 70 журналисти от чужбина и 200 от България - представители на 60 медии от 24 страни.

Нагоре